Waarvoor kunt u bij mij terecht?

  • Vermageren
  • Emotie-eten
  • Proteïnedieet
  • Gewichtstoename
  • Gewichtscontrole kinderen (eventueel op doktersvoorschrift)
  • Diabetes: voortraject/zorgtraject (op doktersvoorschrift)
  • Nierinsufficiëntie (op doktersvoorschrift)
  • Sportvoeding
  • Preventie hart- en vaatziekten, verhoogde cholesterol.
  • Algemene gezonde voeding 
  • FODMAP

Hoe ziet een dieetbegeleiding eruit? 


Intake (1u)

Tijdens de eerste consultatie verzamel ik uw gegevens en alle factoren die het eetpatroon beïnvloeden. We voeren ook een eerste meting uit op de weegschaal. Hierop zien we het gewicht, vetpercentage, spiermassa, visceraal vet, metabolische leeftijd en de hydratatie. Op basis hiervan bepalen we al enkele doelen. Vervolgens neem ik een voedings-
anamnese af zodat ik een duidelijk beeld krijg van uw eet- en leefpatroon. Hierna geef ik al enkele kleine adviezen mee. Vervolgens ontvangt u via mail het op maat gemaakt dagschema, het eetdagboekje, de receptenbundel en een voedingslijst met foto's.


Tweede consultatie (30min)

Tijdens de tweede consultatie bekijken we de evolutie op de weegschaal en bespreken we het eetdagboekje. We zoeken welke momenten er nog moeilijk waren en maken vervolgens enkele aanpassingen in het dagschema.


Vervolgconsultaties (30min)

Tijdens de vervolgconsultaties begeleid ik u verder met het zoeken naar een eetpatroon dat bij u past en dat u levenslang kunt volhouden. We gaan samen op zoek naar uw valkuilen en zoeken hiervoor oplossingen. De focus ligt nu vooral bij het creëren van gewoontes.


GEEN DIEET! 

Ik ben absoluut geen voorstander van de strikte diëten. 

Ik vind het belangrijk dat veranderingen haalbaar en realistisch zijn, ook op lange termijn. Het is heel makkelijk om vlug 10kg te vermageren maar het behouden is vaak de moeilijke opdracht. 
Stop je met een dieet, dan verlies je ook het effect en keren vaak de kilo's dubbel terug. 
Om deze reden focus ik vooral op gewoontes. Mensen zijn gewoonte dieren en hebben structuur en een vast ritme nodig, ook het metabolisme. Het is makkelijker om de huidige gewoontes aan te passen dan volledige nieuwe aan te leren. Om deze reden probeer ik het dagschema zoveel mogelijk op te maken volgens uw huidige voedingspatroon. 
We maken de oude gewoontes dus gezonder. Dit zorgt ervoor dat u het ook kan volhouden en de kilo's eraf blijven.